Ar ko pārvietosimies Stokholmā 2025. gadā

  Alstom sponsorēti dizaineri Vanessa Sattele, Patrik Pettersson un Fredrik Nilsson nāca klajā ar divstāvīgu autonomu tramvaju. Skandināvu minimālistiskais dizains, daudz stikla, trepes, durvis otrajā stāvā, tās ir lietas, kas raksturotu šo projektu. Paredzēts 170 pasažieriem, pārvietojas uz mazākām sliedēm, kas mazāk traumē automobiļus. 

tehnoloģija, divstāvīgs tramvajs, nākotne

Pirmajā stāvā ir mazāk sēdvietu, bet vairāk vietas bagāžai, ratiņkrēsliem un stāvošiem cilvēkiem, kas kāps ātrāk ārā. Otrajā stāvā vairāk sēdvietu un pats interesantākais, izkāpšanas durvis, kas paredzētas, lai cilvēki varētu izkāpt un iekāpt pa taisno, piemēram, no lielveikaliem. Ideja par divstāvīgu pieturu šķiet diezgan interesanta, jo tas samazinātu drūzmēšanos. 

tehnoloģija, divstāvīgs tramvajs, nākotne

tehnoloģija, divstāvīgs tramvajs, salons

Tomēr neskaidrs paliek enerģijas jautājums, jo trolejas nav, bet gan jau, ka par to ir padomāts. Un vēl, trepes varēja pamācīties veidot no Londonas autobusiem, kuros tās aizņem mazāk vietu, lai gan nav zināms vai tas ir radikāli nepieciešams.

tehnoloģija, divstāvīgs tramvajs, nākotne

tehnoloģija, divstāvīga pietura, tramvajs

Vanessa Sattele | Patrik Pettersson